Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.11.2015 09:34 - Бизнес-образование: новая модель
Автор: biznesnovinii Категория: Бизнес   
Прочетен: 123 Коментари: 0 Гласове:
0



 Повечето програми днес отговарят на всички изисквания на изискванията на пазара или на клиентите. Мениджърите не се нуждаят от шестдесет часа теория и един тон на информация, практически знания те се нуждаят и нищо повече. Училища все още не са готови да представят програми, които отговарят на нуждите на потенциалните клиенти. И така, какво следва тези програми?   Предмет на бизнес развитието на образованието в страната в момента е популярна. На първо място, защото, за да се преодолее най-известните ниската ефективност на труда в Русия е основно възможно само чрез качествено бизнес образование. Бизнес образование - програма за мениджъри на различни нива, които вече имат Завършил степен на обучение. Но задачата за подобряване на ефективността на труда е държавна и патриотично. Редица важни държавни програми, като например модернизацията на икономиката и създаването на международен финансов център в Москва, и неизбежно трябва да бъде придружено от рязко увеличаване на качеството на бизнес образование. В допълнение, на обсъждането на тази тема той сега е препоръчително да се извърши значителни промени, настъпили в пазара. В ситуация на икономическа рецесия значително намалява финансовите възможности на клиентите да плащат за бизнес програми в допълнение, търсенето значително се промени: клиентите искат да получавате за парите си е наистина полезни знания и умения, което означава, че клиентът иска да се реализира печалба.   В разговор с много от учителите през есента на 2010 г., ние забелязахме една интересна тенденция: специалисти по стратегическо управление, управление на човешките ресурси, финанси, право, започват с представянето на материалните твърденията на революцията, рязка промяна в неговата посока. Стратезите казват, че сега не е време за стратегии, HR специалисти - неизбежната война за ефективността на труда, финанси - нови парадигми на финансова и нагласите на инвеститорите, адвокати - около пристигането на съдебната практика. Някак си, тези промени в съдържанието на програмите трябва да влияят на формата на бизнес образование.   Такива промени на пазара, по наше мнение, ще доведе в следващите две години, до появата на нова парадигма на бизнес образование.   В тази статия ще се опитаме да оправдае редица разпоредби, като се започне с отрицателен - критика на много съществуващи форми на бизнес образование (семинари, курсове, програми), и завърши на ясна положителна - твърдението, че висококачествените продукти на пазара, са възможни и, освен това, ще бъдат обявени скоро ,   Така отрицателна. Позицията на много бизнес училища от качеството на програмите си познати. Те говорят за себе си, както следва: ние имаме най-добрите учебници, въз основа на четене действителните им курсове, преподавани от опитни учители. И често го прави. Много учители са се научили да предложи на студентите интересен материал. Позицията на своите клиенти е проста: искаме да получим не само знанията на интересна, но и полезни, и ефективна система, която ще бъде нашата конкурентно предимство пред необучени мениджъри.   И с това, точката на клиента на оглед, по-голямата част от руските бизнес училища характеризират с множество недостатъци, и те са особено ясно изразени в голям формат на обучение - програми за обучение, обучение, MBA и Е-MBA.   Четири големи недостиг на руския бизнес образование:   1. Липсва модел на бизнес образование, което ще позволи да се научи условно за управление във всички фази на кариерата си, от обикновената служителя над като ръководител на различни дивизии и завършва с най-високия пост в руските компании и холдинги. Държавни стандарти не са да се вземат предвид, защото на тяхната откъсване от живота. Пример: 1800 часа - продължителността на MBA програма (създадена от Министерството на образованието). Защо толкова много? Той е абсолютно никаква доказана позиция.   2. Почти всички бизнес училища настоящото средните (слабо) учители. Понякога те са по-голямата част. Ако на 10-15 MBA професори обичайните три или четири слаб, общото ниво на образованието на Тако? Вероятно - четири. И ако по-слабите - etokak експертите време на основния профил на слушателя - общата оценка не може да бъде повече от три. Има доста светски и утвърдена класификация на учители - една не казват нищо след лекциите, други казват "сбогом", други казват "благодаря, довиждане." Последният, като правило, не е толкова много. Класическата проблема с намирането на добри учители, е, че има отлични професионалисти, които знаят малко практика, и там е отлична практика, малко подкован в занаята на обучението, както и ситуацията в момента е по-зле. Защото chtonyneshny успешен учител не трябва да бъде само една симбиоза на учителите и на практика, тя трябва да бъде и треньор - да усъвършенствате бизнес уменията на участниците. Бъдете един от трима души, не е достатъчно лесно, то изисква специална системно обучение. Но! Пазарът вече има учители, които са успешни, въз основа на собствения си опит за писане на книги и след това да четат лекции по тези учебници.   3. Poor практическа насоченост - лошо ориентация на клиентите. На интернет страниците на повечето бизнес училища държави, които участват в процеса на преподавателска практика. И скромно мълчи, че тези, доста малко. Praktichski и съответните знания се дава малко, но дава много остарели знания, или обратното, насочена към по-далечно бъдеще. Не се изисква Old знание, но знанието твърде далечна перспектива, не винаги е необходимо. Ако полуживот на знанието е значително над средното за периода на изчакване за прилагане на знания, умения и тези изглеждат излишни.   4. Твърде голяма продължителност на много програми в неадекватно ниско полезността на информацията. Практически знания често се бърка с едноименния клон на науката, която включва:   1) теоретични походи - принципите, методологията и др.;   2) списък на основните проблеми;   3) мнението на утвърдени експерти;   4) генезиса на индустрията;   5) сравнителен анализ с други сектори и международната специфичност;   6) се оперира парадигми и подходи;   7) прогнозира по-нататъшно развитие.   Мениджър точки 1) - 5) рядко е нужен, т 6) и 7) са необходими. По този начин, значителна част от информацията, свързана с клона на науката в класическия смисъл на думата, е по-голяма за практическа работа. Ако управителят иска да спечелят повече научни знания - това ще отида да завърша училище.   Има няколко малки, но neprityanyh недостатъци.   Авторите не са могли да намерят в руските интернет обясненията и поясненията от руските бизнес школите за, обосноваваща тяхното включване в програмата на специфичен набор от курсове. Защо публиката се дава набор от курсове, хода защо този набор от теми? Мрежата е пълна с писма до потенциални клиенти в бизнес училището - кажете ми, моля, вие сте по-добре от други, и аз ще дойда при вас. Докато такива писма остават без отговор. Бизнес училищата са привлечени най-вече просто утвърдена марка, но е невъзможно да се остави за постоянно. Повечето образователни продукти за предприятия често не разполагат с ясна позиция, включително ясни и конкретни цели и задачи на клиента. Например, сред най-известните университети в този пазар могат да се срещнат подобно съобщение за назначаването на MBA програми: "Програма X е фокусирана върху хората с висше образование и които искат да получат професионални знания в областта на икономическата активност." В този състав, въпросът основната цел на слушателя получава диплома. Липсата на ясни цели и решаване на образователни проблеми на храни води до липса на ясни структури и връзки на отделните дисциплини, преподавани и тези в рамките на цялостната програма. The несистематичен и нелогично характер на някои курсове се предлага. Пример: Защо управителите на конвенционалните програми MBA преподава курс "Счетоводство", времетраене 30 часа? Те имат нужда от курс по "ефективна комуникация със счетоводната" vvsego продължителност от четири часа. Защо финансова математика в размер на 30 часа? Освен това, дори и в малки 60-70-часови програми имат допълнителни знания, най-често се отнася за курсове с много неясни имена, като "бизнес среда", "комуникативен управление", "глобализация" и т.н. Храни бизнес образование до голяма степен се изостри от големите компании (с приходи от един милиард долара годишно). Защо е така? Тъй като материалът се основава на спецификата на големи организационни структури. Така например, информация за маркетинг процес е както следва: "Обичайната маркетинговия отдел се състои от 5 отдела ...". По-голямата част от публиката ще се интересуват да знаят, че трябва да се направи на маркетинговия отдел, който се състои от 1-2-3 души. Между другото, на броя на студентите в програмата MBA от наистина големите компании обикновено не надвишава 10-15%. Много много разделени и не обичат един друг бизнес училища и учебно-тренировъчни фирми. Въпреки, че добър бизнес образование изисква лекции, така и за работни срещи (обучения и семинари). Можете да си припомним и още други недостатъци. Така например, учителите често не са запознати с колеги материали. Поради това, конкретна програма не може да се разглежда като систематичен и напреднали. Учители по различни дисциплини по същия въпрос, могат да разкажат много спорни, и то само ще обърка публиката. Не навсякъде систематично преподават учителите. Въпреки че положението на значителен ръст както на икономиката и нивото на учениците, трябва да расте, а нивото на учителите. И може би по-бързи темпове.   Или прословутите случаите на ситуации, в 90-те западни компании, те са остарели ...   Общи изводи не са напълно успокоителни. Предложението на руския бизнес образование ясно преобладава над търсенето. И това предложение е по същество огромен брой часове за обучение с диплома (сертификат и т.н.). Добрите образователни продукти там, но те са малко, и те все още не са напълно ефективни.   Ако говорим за един нов подход за бизнес образование, но трябва да се започне с postoroeniya съвременен модел. Така, първоначалните съображения.   A. По-голямата част от руските компании изградени на функционален модел, а някои от тези функции е наистина важно за мениджърите. Най-важната част от функцията обикновено се определя в имената на единици.   Б. Подходи Министерство на образованието и университетите с продължителността на програмите за обучение по необходимост се разчита на съществуващата лошото качество на преподаване. Това е продължителността на редовната учебна програма значително надценени. В случай, че студентите не учат "академични дисциплини" и "ефективни практически техники," проучването може да бъде намалена. Два примера. Първо - ако попитате опитен, ефективен и успешен мениджър, за да споделят своите знания на семинара (но без приказките), в повечето случаи не се нуждаят от нея за повече от два дни. Това е 16 учебни часа практически опит може да се предава. Вторият - повечето бизнес училища са част от руските университети и имат навика бизнес образование във формат дава дълги курсове на 60-70 часа. Въпреки че практиката показва друго. Най-трудните курсове, ако те се изострят практичен и приложим работа знания може да се прочете в 24-28 часа. 24-часов формат, не е избрано случайно. Той се намира в средата на скалата между къси и дълги курсове. Това е, много учители, които практикуват в началото на кариерата си, курсове четат 04:00, след 8, 12 и след 16 часа, след 24 часа. И ако прибавим 8-12 часа практическо обучение, оказва се, за да представи на комплекса и плътно обграждат курса, но най-важните детайли. В допълнение, на практика, когато учителите примамката да четат дълги курсове, кратка програма, минималното време, за което те са съгласни - без да се губи качеството на материала, и е някъде в 20-24 часа.   V. Управление кариера могат да бъдат обобщени в четири стъпки: ръководител, началник отдел, ръководител на катедра (департамент), топ мениджър. С възхода на поста има естествена увеличение на необходимите знания и умения. С оглед на по-горе описания функционален подход, повечето от знанията трябва да бъде в района на тези функции, които се слушателя.   След четири модела на практически бизнес образование прилича.   Линейните мениджъри се нуждаят от два или три дни обучение. Те имат нужда от практика. Ръководители на отдели са в нужда от една или две седмици цех, началници на отдели, трябва да преминат през двумесечно обучение на, основно в частта на най-важните функции на дружеството (което ще бъде обсъдено по-долу). И интересите на тези три групи от студенти, свързани с работата на фирмата, от вътрешната страна. Топ мениджъри се нуждаят от две-три месеца образование, значителна част от които е по-свързани с външните отношения на компанията, с позициониране на пазара и развитие.   Над очаква времевата рамка за срока на обучение в никакъв случай не може да се счита за окончателно. В новата позиция, мениджърът трябва да получи еднократно значително увеличение на знания, умения - и необходимостта от този бизнес училище. Но тогава ще трябва да продължат образованието си! Нашият опит показва, че окончателното формиране на управителя в новата си длъжност с висока ефективност отнема 9 до 18 месеца, а повечето от това време продължава да корпоративно и самостоятелно учене. Знаем за случаи, когато с висока производителност руски компании всеки мениджър е длъжен да учи 8 часа на месец. За тази цел, група от мениджъри назначен служител от персонала на отдел и да се гарантира тяхното редовно обучение.   Обучение в третото ниво (началници на отдели и офиси). Най-важни и полезни за лидерите са следните функции: управление, финансово управление, маркетинг, управление на човешките ресурси, правните аспекти на бизнеса, на информационните технологии за мениджъри, управление на проекти.   В отделна функция на най-полезен материал е описание на основните компоненти. Например, образованието финанси. Финансов отдел на компанията обикновено включва пет вида блокове, подредени в брой единици 03:59:   финансовия отдел като цяло звено или CFO Счетоводство, Treasury, Планиране и икономически отдел (FPD) инвестиционен отдел. Ефективно финансово работа трябва да бъде максимално близо до практическите нужди на компанията. Затова дисциплина модул "финансиране", не трябва да бъде обвързано с традиционните дисциплини на финансовото управление и функциите и бизнес процесите, най-добре установените модели на финансови услуги, които са групирани по елементи, типични за организационната структура на средното руската компания (горните имена департаменти).   Курсове на четвърто ниво (топ мениджъри и собственици). На това ниво, което трябва сериозно обучение и стратегия за развитие. Старши едностепенна трябва да покаже някаква увереност и умения: способността да се изгради и мотивира екип; стабилно умение на делегацията; стабилни умения за управление (включително познания за управление на службата за сигурност, вътрешен одит и услугата за вътрешен контрол). В допълнение, на това ниво на управление и добавят области като PR, връзки с държавата, партньори, конкуренти, консултанти и инвеститори.   Ние сега се определи основният критерий за оценка на образователни продукти за бизнеса. Припомнете си, че бизнес образование е търговски и специализирани информационни услуги. И клиентите наистина искат по-добри, по-бързо, по-евтино. Съответно, практически критерий ще бъде както следва: съотношението на учениците получили полезни знания и умения за разходите и продължителността на заетостта. С този критерий е вероятно да се съгласи на по-голямата броят на клиентите, които търсят допълнителен бизнес образование.   Wikipedia следва дефинира термина "умения" и "умения".   Skill - действията, генериран от повторение и изправянето пред автоматизация. Индикатори на умение, е, че хората започват да се извърши действие, не обмисляте предварително как ще го приложи, той не се открояват отделни частни сделки.   Възможност - разработването на метода на обект за извършване на действия, при условие набор от умения и знания. D се образува чрез упражнения и дава възможност да се извърши действие, не само в обичайните, но в променените обстоятелства.   Полезни знания - нов и ефективно практическо прилагане на закони, формули, методи и модели разпределени за студенти от общия материал.   На следващо място, да създаде система от критерии за оценяване на качеството на образователните продукти. Нека да е: точно посочване на целите на образователния продукт; горепосочената стойност, продължителност; правилния избор и стойността за елементи; силни учители; актуалните теми и въпроси; ефективни методологични подходи. Има и други критерии.



Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: biznesnovinii
Категория: Бизнес
Прочетен: 58500
Постинги: 167
Коментари: 2
Гласове: 1
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930